Ida J - Börjar bli amerikan

Känns som jag borde flytta till usa på momangen.
Jag pratar engelska HEEEELA tiden. Till och med när gör nått fel så säger jag: DAMN IT!
Det känns konstigt eftersom jag bor i sverige. Men jag älskar verkligen engelska språket.
Men nu ska jag lägga mig i sängen och plugga in musik i öronen, har skaffat premiun för två dagar, fast jag sa till mamma att jag vill ha det hela tiden. Så hon ska fixa det wei!
Ska även kolla lite runt på gitarrer. Jag var ju nyss hos Virre och firade henne lite med tårta och så.
Men nu ska jag lägga mig i sängen som jag sa, så hejdå!

Ida L - kvälliss

Har varit hemma idag pga av att jag inte har mått såbra,har legat och kollat på hemmafruar.
Just nu så gjorde jag iordning varm choklad & varma våfflor med grädde,gottgott:)


Felicia- Grattis Viktoria!

Hela 15år!
Nu ska jag gå över till snyggingen och äta upp hennes tårta haha ;)

Ida L - nudeltime

Älsklingen står och lagar nudlar till mig,hihi jätte gulligt!
Sen blir det bara mysmys,som vanligt:):)
Men ska nog kolla lite kläder på internet nu
Hare!


Felicia- Idag är det jag som är tjooock!

Ööööh... Vill inleda detta inlägg med att be om ursäkt om ni saknat mina dumma och dåliga blondinskämt, som ni kanske inte gjort ändå. Kändes bara bra att säga det!
Har ingen inspiration i nuläget och det är mycket i skolan nu, prov, uppsatser osv...(!) 
-
Just nu ligger jag i min uuuuuuursköna säng och njuter av en halv påse chips.
Tänkte ändå bjuda på sköna CamWow bilder
Min söta vovve som "näbbdjuret perry" & som chiuaua. Gulligt!

Ida J - Min största fobi


Ida J - Bygga upp

Jag tror nog vi alla har läst ett inlägg på en blogg om självkänsla/självförtroende. Hur man ska tro på sig, hur man ska bygga upp allt igen.
Jag tänkte faktiskt skriva ett sådant inlägg, på min egna synvinkel.

En sak som är viktigt med hur man ska bygga upp självkänslan är att veta hur man kommit till dit man är.
Varför tänker jag såhär? Varför gör jag såhär?
Sen går man vidare och tänker vad man kan göra åt saken.
En del människor har träffat botten så hårt att det tar tid, och en del har bara en period. Jag tror nog vi alla har en period där vi inte känner oss så bekväma med vilka vi är.
För det tar tid att vänja sig med vem man är, lista ut vem man är.


Sen finns det olika sätt att bygga upp sig själv. En del tar igenom det ensam, en del behöver hjälp.
Något du behöver ta reda på är vilka som verkligen är där för dig.
Men bara för att en viss person inte finns för dig så är den inte "falsk" ska jag säga dig. För det förekommer ofta att människor bryr sig om människor som inte bryr sig om dom.


Men jag har lyckan att ha otroligt bra vänner som jag sett själv med egna ögon att dom är där för mig.
Det är det inte många som har, eller ja många har. Men en del då.


Folk som skriver inlägg om hur man går vidare osv osv får det att låta så lätt. Men det är bannemig inte.
Det krävs mycket, eller ja det beror ju på vad det är.


Om man varit med om en dålig barndom tex, så kommer man troligen bära runt på det hela livet.
Man kommer ha det inom sig, men det betyder inte att man inte kan se bortom det.


Jag läser jätteofta att människor som haft det svårt hittar ofta framgången.
Och nu menar jag inte att alla blir kändisar och går längs broadway. Utan kanske en framgång i karriären.
Men åter till självkänslan.
Om vi säger att du fall in på den stigen för att folk aldrig uppmuntrande dig för att du var fin eller snygg.
TA ÅT DIG EXTRA MYCKET SÅ FORT NÅGON SÄGER NÅTT GULLIGT.
Tänk på att hon/han har en mening med vad hon säger.
SITT INTE OCH KLURA UT VAD SOM ÄR FEL PÅ DIG, UTAN VAD SOM ÄR BRA MED DIG.
Det är jätteviktigt att du inte sätter dig och börjar peka ut vad som är fel på dig, för det är en stor anledning till att självkänslan drars ner.
LYSSNA INTE PÅ MÄNNISKOR SOM GER NEGATIVA VIBBAR OCH KOMMENTARER
Det här är nog den svåraste, men om du har vänner som jämt är negativa så tycker jag du ska ta ett snack med dom om att dom ska vara lite positivare. Och när någon kommenterar dig på ett negativt sätt, vänd på det.

Men nu ska jag slå på ett leende och göra mat och dricka cola som en boss.
Ska även börja på mitt projekt som kommer ta hela veckan.. plus en jävla massa prov.
Och läxor......
Med det lägger jag in bild på där jag är fett glad och den här glada låten:
Wham! – Wake Me Up Before You Go Go

Ida L - Lite bilder från i sommras


Ida L - morgon matte...


Ida J - ida är inte sugen på pojkar

Varför vill jag inte ha ett förhållande? Jo det är,såhär att i alla mina två förhållanden har jag inte kunnat varit öppen med den personen. Jag vill ha en pojkvän jag kan prata allt med. Och ibland vill jag bara att han ska lyssna. jag vill känna min partner, jag vill inte vara på g i 2veckor och sen bli tillsammas. I ett förhållande krävs tilli. Men nu ska jag inpå varför jag inte vill ha ett förhållande. Jo jag är inte så peppad på det, är inte redo att hoppa in i ett förhållande faktiskt.just nu är pojkar enbart mina vänner! Jaja nu sja jag sova och drömma om små ponnisaroch flygande grisar. Håller även på med en bokide som jag är otroligt peppad på. Obs! Det här är ett mibikinkägg så ni får ursäkta stravningen, jag hatar mitt tagnentbord på mobiljäveln.

Ida L - sundaaay

Verkligen dålig uppdatering idag,så jag bestämde mig att gå till datorn och blogga lite.
nejmen,idag är det söndag&det suuuger!
Har fixat i ordning rummet med lite nya grejor.
men nu ska jag lägga mig i sängen&hoppas på att älsklingen kommer och gör mig sällskap
hare bra!
världens bästa minne,men världens bästa person!

Felicia&Ida- *trumvirvel*

  1. Att Camen är dålig
  2. Att filmen är dåligt gjord (första gången vi klipper ihop så..)
  3. 1&2 visste vi redan så enjoy!

Felicia&Ida- surprise

Vi jobbar just nu på en överraskning som kräver tålamod, slit & dålig humor!
Så håll era söta rumpor kvar på stolarna!

Ida L - you are amazing

Sitter hos älsklingen och pratar med felle&ida i skype
även så sitter jag som en liten råtta och äter chilinötter,haha
ska snart krypa ner i sängen och kolla nått avsnitt av smallville och vänta till sötnosen kommer :)
Tumblr_lyi27fvatu1r5l1k7o1_500_large1308586-10-1327758591366_largeTumblr_lyh8ey6oq81qhl9fro1_500_largeTumblr_lyh2rbhycy1qhf8f4o1_500_largeTumblr_lxhyjfodmk1qlcbh2o1_500_large

Ida J - Jag sjunger :)))

Det är här från ett framträdande jag gjorde i slutet av sexan.
Jag sjunger som ni ser Boulevard Of Broken Dreams.
Och det är min väninna Lina som spelar gitarr!
Måste även ursäkta kvalitén eftersom det är inspelat med mobil.

Felicia- Yes jag äger dig!

Nu tänker ni väl: Ah tjena...
Men jag har övertalat min kära vän Ida att vi ska gå ner till min bror och vara sociala mot min bror och hans kompisar! HA-HA! jag får alltid som jag vill;) härligt värre!
Men som sagt så ska vi gå ner nu! hörs Puss!
Såhär glad är Ida när jag får som jag vill! (a)

Ida L - förslag?

Är det någon som har förslag som jag/vi kan blogga om.
jag har just nu inga ider om vad jag ska blogga darför blir mina inlägg så tråkiga
men lägg en kommentar i kommentarfältet (:
från förra valborg

Ida L - young,wild and free

Äntligen fredag!
jag har inga speciella planer för i helgen,men det ska bli skönt att bara ligga hemma och sova ut på dagarna.
just nu kommer jag inte på något att skriva men jag skulle bara säga har en bra helg!
själv ska jag har den värdensbästa med älsklingen

Felicia- Helgens planer

Tjaba tjena! Jag kommer förmodligen vara sjukt glad hela helgen.
Do you wanna know why?
Jag & Ida J ska nämligen till min pappa efter skolan och vi ska lana sims, ta massa bilder (pinsamma bilder), videoblogga(!!) & snacka skit om alla andra. Nej men vi ska komma in i djupa diskussioner som vi alltid gör och jag ska ta upp en gammal diskussion om tidsmaskiner, får se hur det slutar.
Men var uppmärksamma! man vet aldrig vad som kan komma upp ;)
Nyårs bild

Felicia- Sjukt dålig kvällshumor!



Jag garvar ihjäl mig snart!!

Ida J - "Ey jag gjorde en ida"

Att göra en ida är alltså att ställa sig upp, böj dig ner och puta med röven.
För att underlätta detta, bär inte tighta jeans. Dom kan spricka.
Det bästa sättet att göra det är alltså att stå helt naken.
Nu undrar ni säkert "När kommer jag få använding för det här?"
Jo, när ni till exempel ska kolla på upp och ner vända bilder, en effektiv ställning istället för att behöva vrida huvudet sådär konstigt.

Ida J - Helgens roliga planer

I helgen ska jag faktiskt följa med Felicia till sin pappa i Karlskoga FAN VILKEN GREJ ASSÅ
Nej men haha, vi ska faktiskt njuta vår tid där genom att lana sims och spela in en massa Vloggar som ni kommer få njuta av.
Har även en överraskning till er som är lite sugna på att höra mig sjunga!
Men det får ni se i helgen ;)

Nu ska jag faktiskt packa ner min dator eftersom den ska med och min kamera följer också med.
Med det slänger jag in en bild på Felicia som spelar gitarr klockan 3 på natten.

Felicia- acceptera eller förändra

Börjar med en ovisad bild. Fin? :D haha..
-
Sitter och kollar på biggest loser sverige och tänker lite angående att vara tjock.
Vissa (Inte alla!) som är kanske lite mulliga klagar ortoligt mycket på sig själva och varje gång jag hör någon som klagar på sin vikt eller form så tänker jag: gör något åt saken istället för att stå här och klaga!
Visserligen gör inte så många av mina vänner det men man hör andra t.ex i skolan som klagar. Jag säger inte att jag inte klagar på mig själv för det gör jag men jag har liksom accepterat att sålänge jag inte gör något så ser jag ut såhär. Så snälla, alla ni som är missnöjda: gör något åt saken och sluta klaga!

Ida L - candy flickan

 


Felicia- Världens bästa tjejer!

Ida Lindh♥
Vilma källbom♥
Ida Janols♥
Victoria Dundic♥
Älskar er alla sjukt mycket och är glad att jag har er! Ville bara påminna er hihi♥

Felicia- Accessoarer


Felicia- MarieVilma

Hahaha rubriken är en blandning mellan Marieberg och min kompis Vilma ifall någon undrar!;)
Kände för att vara lite tjock idag så jag bjöd Vilma på Pizza & senare en milkshake.
Var även inne på KICKS och köpte en ny ögonbrynspenna & en eyeliner.
Kassörskan: Du jag måste bara fråga, Vi stod just och undrade, har du gjort naglarna själv eller har du varit på någon salong? dom var väldigt fina!
Jag: Nej, det är vanliga lösnaglar faktiskt!
*Jag till Vilma*
- Jag är ju för bäst på att sätta dit nösnaglar asså! *stolt tjej lämnar KICKS*
Köpte även ett pannband som är gudomligt! dock trycker den lite mot min industrial (piercing i örat)
Ska har den när jag åker till Romme om 2 veckor!;)

Ida J - Bjuder på några extremt fula videos!


Ida J - Ny klänning

Fick hem min klänning idag och är super nöjd, jag ska ju ha den på min födelsedag!

Ida L - lite hårtips

Ät rätt
Slitet och torrt hår beror oftast på att du sover och äter dåligt. Därför bör du tänka på vad du stoppar i dig och hur lång skönhetssömnen faktiskt är. B-vitamin är bra för håret, de hjälper till att producera nytt och friskt hår.

Inpacking
Det räcker inte bara med att använda schampo och balsam för slitet hår. Inpackning behövs också. Gör en inpackning när du sitter framför tv:n eller kanske en söndagsmorgon när du pluggar. Du kommer känna stor skillnad. Glöm inte att köpa en inpackning som passar din hårtyp!

Använd produkter för just ditt hår
Det är också viktigt att använda bra produkter för just ditt hår. Tex, slitet hår mår inte bra av balsam för fett hår.

Klipp dig regelbundet
Många som vill spara till långt hår undviker att gå till frisören, exempelvis jag. Mamma tjatar alltid på mig att jag måste klippa mig oftare. Faktum är att om man klipper sig regelbundet, dvs man klipper bort alla kluvna hårstrån, växer håret snabbare. Och håret kommer dessutom må mycket bättre.

Borsta aldrig blött hår
När du borstar ditt hår när det är blött finns det risk för att hårstråna kan gå av, vilket ingen vill ska hända. Om du verkligen måste borsta det när det är blött så använd en bredtandad kam!

Skydda ditt hår
Du ska ALLTID använda något slags värmeskydd innan du plattar, lockar, fönar ditt hår hår. Se även till att skydda håret när det utsätts för solljus och värme. Du kan tex använd en solskyddsspray när du solar på sommaren eller så kan du använda en hatt/keps.

Ida L - godnatt

tänkte slänga in ett allmänt tråkit inlägg.
ska krypa ner i sängen och bara mysa,hihihi
dagens ridpass idag gick ganska bra förutom att jag ramla av en gång & höll på att göra det flera gånger..
busig häst!
men det ända jag igentligen skulle säga är godnatt alla fina läsare!

Ida J - Liiiiite om mig

För det första älskar jag människor som sticker ut lite.
Tex dom som har sidecut eller har blått hår osv, folk man märker till.
Jag älskar även tatueringar, och jag vill själv skaffa mig en Arm sleeve.
Jag är en stor favorit av killar, jag blir glad när en kille skriver till mig (Ja, nu menar jag inte att han behöver ragga, utan bara snacka allmänt)
Jag tycker det är roligare att prata med dom av någon anledning haha.
Jag fullkomligt älskar bilspel, alltså videospel. När jag var mindre satt jag flera timmar om dagen och spelade playstation.
Jag ler otroligt ofta, haha jag älskar känslan av att le så. Det känns så skönt att bara sitta och le, brukar sitta för mig själv och le faktiskt.
Jag är allmänt knäpp, kommer på värsta knäppa idéerna och säger galna saker.
Jag har sådan otrolig stor fantasi, att jag kan komma på vad som helst.
Slänger även in mitt nummer och min mail här om ni vill snacka nån gång eller så.
0723140089
[email protected]

Felicia- Nörd, eller?

Hade tänkt läsa lite i en bok som vi ska läsa ut på svenskan egentligen men jag har fastnat och måste läsa mer!

Ida L - rekomenderas!

Nu ska jag rekomendera värdens godaste chips!
Älsklingen köpte dom nyss & har typ redan ätit upp hela påsen haha :D


Ida J - Foton

Eftersom jag inte har något att blogga om så slänger jag in en massa bilder som jag tagit med min Canon Eos 1100D som jag rekommderar starkt.

Ida J - Cheeseburgare till dörren


Felicia- Foto

haha fail foto!
Min nya mysiga jacka smyger fram i bilden en aning!

Ida J -Videblogg

haha asså, jag är ju för gullig.

Ida L - den nya wownörden?

Har precis ätit pizza,lite små tjock faktiskt.
Ska dra mig mot duschen sedan blir det nog spela lite wow
haha jag hatar igentligen wow,men jag har testat spela lite&det är faktiskt kul ;)
&här är min fantaskiga snygga gubbe!
lite nörd sådär?!

Ida J - Snövit - Toker

Ritade som sagt igår och det blev Toker från Snövit och de sju dvärgarna.
Flo Rida – Wild Ones - feat. Sia < Sitter nu och lyssnar på denna goding.
Men jag använde mig av 6B & F. Jag ska mixtra lite med den nu, för såg lite brister haha.

Felicia- jag kan också vara oseriös!

Känner mig såååå extremt söt!

Felicia- Att skära ett äpple

Som ni ser är det inte speciellt svårt när man har denna gulliga sak som gör jobbet;)
Har precis fruktsallad och det är de jag skulle ha äpplet till.
Lite grädde
klaaart, gott var det också!:)

Ida L - tröjan du hatar

ska ge mig in i duschen nu&sedan blir det smallville och försöka sova
men här har ni en riktigt bra låt!
skönaste låten jag har hört på länge!

Ida J - Ritar lite

Vet ni vad jag ska göra nu? Jo jag ska duscha sen ska jag lägga in massa skön musik i mobilen och lägga mig i sängen och rita disneyfigurer. Eftersom deras konturer dom är väldigt lätta.
Och sen ska jag faktiskt slå på vampire diaries, så det blir ingen mer uppdatering för mig ikväll.
Men ni får ha det så bra!
Hahaha, bjuder på denna snygging till bild.

Felicia- Bilder från gårdagens tripp


Ida J - Har ni tänkt på det här?

Ni som inte hört låten, här:
Dom sjunger alltså: You've got that one thing, i need that one thing.
Är det bara jag som tänker sexuellt när dom sjunger så?
Jag menar egentligen kanske dom tänkte inombords "pussy, mmh"
Det är ju trots allt 18 åriga killar vi pratar om ;)
Nu kommer ni tänka att jag är helt knäpp, och jag måste medge. Ni tänker helt rätt.

Ida J - Roligaste på länge

Jag till 118800: Vad ska två tjejer göra på en söndag som denna?
Svar:
Plocka upp hundbajs på gatan och lägg det i tidningspapper och slå in. Tänd eld på paketet och ring på hos någon i en trappuppgång. Göm er.
När personen öppnar och ser att det brinner så kommer den stampa rakt i bajset för att släcka elden. Mvh 118800




Ida J - Mer pinsamheter

Ja idag har vi varit i örebro också, vilket har resulterat en rad pinsamheter.
Till att börja med tappade Felicia ut allt godis på ica....
Och när vi satt på tåget hem frågade konduktören mig:
- Vart är det ni ska?
Och jag svarade:
- Mmmh
Jag menar, vart var min hjärna? haha

Kan även lägga ut allt jag köpte idag.
New Yorker, ja ni ser ju vad det är haha.
Teknikmagasinet.
Bokia
New Yorker

Ida L - galen hund!

Ligger i sängen&busar med värdens sötaste hund!

Drar nog snart ner till Konsum&köper lite gottgott eftersom det är lördag,rigth?;)
Imorgon drar jag till papsen hela dagen så blir nog uppdatering på kvällen för min del!

 

 


Ida J - Det är inte riktat till en viss person

Nu ska jag göra en sak klart för er, bara för att vi skriver ett inlägg om vad vi tycker om en viss sak betyder det inte att vi pekar på dig.
Men om du blir upprörd så kan du inte skylla på våra åsikter.
Yttrandefrihet har vi i sverige, det är till för att användas.
Och om du nu blir upprörd så är det väl antagligen för att du känner igen dig, right?
Jaja, nu ska jag faktiskt vara glad, jag och felicia har ju som hon sa varit på bio och käkat en massa.. konstigt nog efter en stor halv popcorn och en halv kycklingsallad, en cheeseburgare, en äppelpaj är jag fortfarande hungrig..
Imorgon ska vi in till örebro igen för jag glömde att köpa hörlurar så det måste jag göra.
Men nu slänger jag in en bild på min snygga bakrund på mobilen, grr

Felicia- ...Piiinsamt!

Tror inte jag har haft såhär kul sedan... förra veckan haha!
Detta gick fel:
  1. Jag och Ida missade första tåget
  2. Kom på att det var jättekallt med skinnjacka
  3. Tappade en nagel i farten
  4. Maten var inte så god som jag hoppades på..
Och nu till alla pinsamheter:
  1. Ida "tappade bort mig" och pratade med sig själv, Fast de var ju iorförsig skit kul att kolla på!
  2. Ida ställde sig upp innan filmen var slut och frågade om vi skulle gå snart.
  3. Ida tappade sin baguett på golvet
  4. Ida "tappade bort mig" igen och pratade med sig själv igen
  5. Ida sprang frivilligt in i en reklam vägg... Och var 2 meter från att springa in i en till men hon kom på att det  var pinsamt.
Lyckades hitta en skit snygg klänning i samet med dragkedja fram och en parfym som jag älskar!



ida L - mysmys

vore inte direkt med sommar just nu,när man går så fryser man ju sönder!
Ikväll blir det massa mys till alla narnia filmerna,så jag kommer nog vara upptagen hela kvällen,hihi
men vi hörs alla söta!

Lösgodis brudarna


Felicia- lite lagom tjejig

Fixat naglarna och blev nööjd! lite zebra känsla!

Ida L - länktar till sommaren!

kryper ner i sängen & glor på film nu
& får se om jag kommer upp ur sängen imorgon haha!

Ida J - Min drömkille

Nu tror ni säkert att jag kommer skriva 100 rader om mina krav hur en kille ska vara.
Men nej nej, det tänker jag inte göra. Det enda jag vill att min ska vara är attraherande för mig och att han ska uppskatta mig, och att han ska lita på mig såklart.
Rätt lätt va?
Han får umgås med hur många tjejer som helst, han får göra vad som helst.
Sålänge han uppskattar mig, och inte är otrogen såklart.
Jag vill inte ha en kille som försöker vara perfekt för mig, därför har jag inga krav på hur en kille ska vara.
Det enda som räknas är som sagt att han är attraherande för mig och att han uppskattar mig.
Och såklart får han spela dataspel, sålänge jag får min tid till att äta.

Jag är så trött att tjejer ska sitta den här: Asså, han ska ju såklart vara jättesnygg och populär. Han får inte vara med någon annan än mig, han ska vara min egna lilla toffel hihi.
Han ska skriva gulliga rader till mig när jag mår dåligt, och han ska älska mig i all evighet!


SÅDANA krav skulle jag aldrig ställa på min kille, bara att han accepterar mig som jag är.
Att jag är helt hur jävla galen som helst, att jag är positiv och älskar mat.
Att jag spenderar stunder då jag är ledsen, men inte vill ha stöd överhuvudtaget.
Även att jag tillbringar mycket tid för mig själv. Osv osv.
Men tyvärr är jag inte ute efter kille just nu, skrev bara inlägget för att uppmana er lite.
Njuter av livet som singel och det har jag varit snart i 2 år.
Jaja nu skrev jag ju fyra "krav" men shit, det är bara nödvändigam för att ett förhållande ska fungera.
Känner att jag bloggar satan idag, men det är ju bara bra?
Jaja nu ska jag slänga mig framför Vampire Diaries och somna!

Ida J - Någonting vi alla tre har gemensamt.

Ni kanske undrar om vi tre har något gemensamt?
Och ja, det har vi. Musik faktiskt och vår kassa humor haha och våran passion för fotografering.

Jag kan även tillägga att dom här två personerna är dom enda jag kan lita fullt på.
För ett år sen pratade vi knappt men nu umgås vi varje dag.
Jag spenderar mestadels min tid med dom, jag hittar på saker med dom. Och varje gång jag är med dom får jag ett gott skratt.
Vi pratar om allt tillsammans, det känns som jag är säker hos dom.
Just nu känner jag mig lite kärleksfull så jag tänkte tillägna detta inlägg till mina bästa vänner.
Det här människorna är dom jag uppskattar mest och dom jag bryr mig om mest.
Grejen med dom är att dom förstår mig, dom låter mig prata och dom förstår att jag är inte normal, jag är rättare sagt galen och knäpp, men saken är att jag vågar vara mig själv med dom.

Jag sa såhär till dom häromdan faktiskt:
- Det känns som jag har någon press på mig att jag ständigt ska förändra mig
Och jag kunde inte fått ett bättre svar:
- Gör inte det.

Det är nog det bästa någon har sagt till mig under hela min existens.
Vi tre har delade åsikter, men vi har också olika.
Men vi som vänner accepterar dom.

Ida L - mina egna åsikter

Det jag tycker är allmänt irreterande är när folk byter status " från ett förhållande " till "komplicerat förhållande"
okej ni kanske inte tycker som jag men jag tycker det bara är irreterande.
jag tycker att det bara är uppmärksamhet som folk vill ha
tex om en tjej byter "förhållande statusen"
så kommer ju alla fråga- vad har hänt osvosv
men saken är om man själv då svarar - jag orkar inte prata om det.
då tycker jag det är bara extremt omnödigt att ens byta statusen,för man borde ju redan fatta själv att folk kommer bry sig,sen om man inte svarar varför,alltså ens byta?
själva hela grejen tycker jag är uppmärksamhet som folk vill ha!
& en till sak som jag tycker är mest elakt det är när folk byter till statusen " till singel" & när folk gillar den statusen,det är grymt taskigt!

Felicia- today's

Mihihi iPod upp&ner

Ida L - mums

Nu blir det lite kyckling pizza,lite tjock sådär på en torsdag,hihi


Ida J - Ny telefon sålänge

Eftersom mamma och pappa lämnade in min mobil på lagning så fick jag en liten ersättare sålänge!

Ida L - tjocka mera..

Skulle fördriva tiden lite,så jag gjorde negerbollar,as goda blev dom,men dom ser failade ut..

Kom nydligen hem från marieberg,
Jag handlade dock inget :(
-
Snart så ska jag kolla runt lite på klänningar till Ida J's födelsedag.
Hare så länge!


Ida J - Funderingar

Det går inte alltid bra när jag sitter och funderar men nu har jag suttit och funderat ett bra tag och märkt en sak.
Att tjejer är mer öppna än killar, vänta vänta.. innan du börjar peka ut mig så lyssna på mina argument.
Jag ser dagligen att en tjej lägger ut: Jag hatar att du gör såhär mot mig
Jag ser inte ofta att killar gör det, jag vet inte varför tjejer skriver sådana saker.
Är det för att göra andra nyfikna? Är det för att få folk att bry sig? Är det för få uppmärksamhet?
Alla gör väl det för en anledning men jag tror att tjejer har nån tendens att vara mer öppna.
Det kanske därför rykten/hemligheter kommer oftast ut från tjejer?
Jag har träffat killar som inte pratar om sina problem utan döljer dom. Nu menar jag inte att alla killar är svåra utan jag säger några, dom som jag pratat med.
Är det för att dom är rädda att visa sig svaga? Jag har inte en blekaste men det är bara något jag märkt.
Människor har ett behov att släppa ut smärtan, eller ja en del känner så iallafall.
Och nu säger jag inte att jag har rätt, utan jag säger att jag har funderat på det.

Det här är just därför jag vill bli psykolog, jag vill lära mig mer om människan.
Ta reda på hur människans hjärna fungerar. Dock vet jag inte vilken sorts psykolog jag vill bli, finns ju dussintals.
Men det har jag lång tid att fundera på.

Felicia- En tjej som alltid har en tendes att förstöra mina bilder

Men jag älskar dig och sättet du gör det på ändå!♥

Ida J - Vackraste jag hört på länge

Den här låten är nog den bästa jag har hört på flera månader, upptäckte den via Vampire Diaries och jag älskar den.
Den har sådan känsla och man ryser nästan. Hans röst är sådär underbar att man kan lyssna till honom i flera timmar.
Den är magnifik, den är otrolig.

Ida J - Glad chey!

ÅÅåh så var det gjort. Den är som sagt till min födelsedag,
Bild på den kommer när den har kommit i brevlådan min!
Dock är det lite mer än en månad kvar till min födelsedag men ändå.
Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på vampire diaries, fast är lite tjurig eftersom han som översatte... han gjorde så texten hamna före bilden, skitsmart gubbe

Ida L - mystime

Efter en jobbig hårt dressyr träning från ridskolan,så ligger jag i sängen helt nyduchad &ska glo på smallville med min älskling,kan inte bli bättre!
(jag känner mig lite bäst på wordfeud!)


Felicia- träning på G

ska snart iväg till stallet och få lite träning. inte så värst peppad men ger mig iväg iallafall, vi höres;)

Ida L - snygga brudar


Felicia- kissnödig rädsla

Just nu sitter jag med tighta jeans som trycker rakt på min lilla blåsa så jag mååååste verkligen på toa!
Men jag tänkte göra ett inlägg innan de!
-
vill ni veta en rolig sak som jag har tänkt på? klart ni vill ;)
Jag är en ganska udda tonåring, jag vet inte om jag är den enda men ibland känns det som de (men är det någon som sitter i samma situation så hör av er till mig för hjälp att bli av med jobbiga vänner).
Jag hatar skräckfilmer och älskar disney channel...
-haha vad efterbliven, det är ju bara film? tänker väl dom flesta och ja, jag vet att det bara är film men ärligt, jag känner mig lite mobbad, hatar känslan av att vara rädd, hatar monster och allt liknande som kan förekomma i filmer. Dock dyrkar mina närmsta vänner just skräckfilmer och har tvingat mig flera gånger och detta gör mig inget bra! bara så ni vet. Kommer sluta på ett psykhus och vara rädd för min egen skugga tillslut.
De var väl de jag ville förmedla ikväll!
Sådant blir jag rädd för på kvällarna..

Ida J & Felicia - Han ser ut som sex

Ja ni såg rätt, han ser ut som sex.
Här sitter vi och chillar allmänt, planerar lite faktiskt inför helgen och min kommande födelsedag.
Just nu sitter Felicia på mig, sexigt va?
Kan även berätta en sexig grej också att eftersom jag blir byxmyndig i år så hade mina vänner tänkt att köpa sexleksaker åt mig. Hur grymt är inte det?!
Nej men nu ska jag låta Felicia fortsätta dunka gitarren i huvudet på mig och låta henne kränka mig och ta på mig(?)
Hejdå!

Ida L - min kära kvällsmat

Sitter och äter på denna godbit,hihi
Men efter den är slut så blir det Grimm;)
Godnatt!


Ida L - roligrubrik

Ligger hemma i sängen och glor på film med sötnosen!
snart drar vi hem till honom och jag drar nog ut och rider en snabbis.
en bild på mig&min gamla medryttar/halvfoder häst

Ida L - mobilinlägg

Finns Inge godare än varmchoklad på morgonen!
Men nu ska jag göra mig i ordning & gå till skolan,
Hare!


Ida J - Ian Somerhalder

Duktig som jag är så hade jag glömt bort att vi hade sovmorgon idag så jag hade ställt alarmet på en timma för tidigt... och jag höll nästan på att gå till skolan.
Jaja nu har jag ju inget att göra måste sitta här i 45 minuter och vänta på att jag ska gå.
Får väl sitta och glo på denna snygging...
Nämligen Ian somerhalder. Gud så snygg han är!
Jag menar kolla hans leende och ögon? Det är nästan som man smälter.
Han och Robert Downey Jr är nog de snyggaste killarna inom kändisvärlden enligt mig!

Ida J - Säger godnatt

För nu ska jag krypa in(säger man ens så?) min säng och somna till Vampire Diaries, det börjar bli en vana för mig haha.
Nej men vet ni en sak? Nu går jag och lägger mig.

Ida L - Godnatt blöööggen!

Har kollat på film nästan hela dagen faktiskt.
Men nu blir det ännu mer film,eller snarare avsnitt (desperate housewives)
håller även på att ladda ner alla grimm avsnitt,för det verkar riktigt bra!
godnatt!
idalindhh@instagram
följföljföljföljfölj!
a L

Felicia- inget mer bloggande idag!

Ska lägga mig och kolla på tv (om det är något bra vill säga). Så vi hörs imorgon sötnosar!

Ida J - Är i farten igen!

Hej igen! Känns som jag bloggar satan, men det är ju alltid bra eller hur?
Idag är jag faktiskt på blogghumör.
Nu har jag faktiskt suttit och ändrat på teckningen och jag vart sjuuukt nöjd!
Så jag tänkte bjuda på ett par bilder och även en tavla som jag satt bakom min dator.
Hittade även min mascara och mitt saknade älskade LINSSKYDD som har varit borta länge. Fast egentligen var det inte det jag letade efter, utan min skuggpenna men jag hitta allt annat som jag letat efter haha.
Jag har använt mig av 9B, HB, 4B, 3B och 5B!
Och nu kom jag på att jag måste göra halsen manligare... jaja den får vara lite feminim..
Elviiiis♥

Ida J - En liten hobby jag har

Det är få som vet men nu ändrar jag på det, på min fritid ritar jag. Är dock inte ett proffs men jag tänkte visa upp lite av mina verk.
Jag har ritat sen jag visste vad en penna var, dock på senare år 08-nu har jag börjar ta det seriösare.
Jag ritar med H-9B Pennor, dom får ni också bild på.
Den här ritade jag för tre år sedan, alltså 2009.
↑ Den här är mer ny, bara några månader. Men måste justera den lite, till exempel mörka ner ena ögat och fixa piercingen han har i ögonbrynet.
Ja det var allt jag bjuder på denna gång, mer teckningar kommer säkert upp när jag gjort några!


Ida J - Bra musik

Tänkte slänga in en massa bra låtar som ni kan sitta och njuta till.
Massa vart det kanske inte, men njut.

Ida L - filmtime

Söndag = slappdag!
så nu ska jag lägga mig i sängen och glo film med älsklingen
Ta det lugnt och lev livet nu,kramisar!

werockit!

Ida Janols, Ida Lindh, Felicia Asplund

Felicia- till mormor & morfar

nejnejnej säger jag bara... Okej, kul att träffa dom men deras katt är ju helt störd i huvet!
tycker veeeeerkligen inte om henne, Svea, hon är väl liiite söt men nej fy. Är ju även allergisk mot katter så de gör ju saken ännu värre. Suck


här har vi den lilla orkanen som flyger runt i tapeter och gardiner!

Ida L - mobilinlägg

Sitter i soffan&kollar på när Jonas spelar wow,såhär på morgonkvisten!
Ska nog ut i det snöiga vädret&rida lite.

Igår så hängde jag nere på Hallsberg med älsklingen& massa andra folk!
(jag bjuder helt enkel på den snygga ida bilden!)


Ida J - Ocean Wide - The Afters

Godmorgon sötnosar, här sitter jag med min nyttiga frukost..jag hade ju som nyårslöfte att börja äta nyttigt!
Imorgon är det skola och jag längtar faktiskt lite.. alltså jag är inte bra att skriva om mina dagar.. det var länge sen jag gjorde det haha!
Ni kommer faktiskt inte bli förvånade av vad jag ska göra idag, jag tror ni kan gissa er till det men iaf jag ska snart lägga mig framför vampire diaries igen. Jag hör av mig ikväll!
Bjuder på en störtskön låt.

ida L - godnatt

Nu blir det sängen&glo på smallville!
blir sista inlägget för mig idag,godnatt
♫I Love YouTumblr

Ida J - Säger godnatt

Med det här inlägget, höll på att somna till ett avsnitt av vd men nej nej jag drog mig upp för att blogga!
Ska återgå till min säng nu, seeeya!


Felicia- Min favorit serie

Two and a half men
hihi ja, jag är fast i säsongerna där Charlie Sheen är med. Så jävla skön serie!
Nu ska jag kolla på senaste säsongen, alltså säsong 9 med Ashton Kutcher (som för övrigt är sjukt snygg!) .

Ida J - Tipsar er!

Jag tänkte faktiskt tipsa er om Vampire Diaries för er som gillar intriger, kärlek och evig kämpan.
Serien handlar om Elena som bor i Mystic falls som från början lever ett normalt liv, men allting förändras när Damon & Stefan Salvatore flyttar till staden och dom bär hemligheter som räcker sig till 1864. Elena blir charmad av Stefan och får senare veta att han är en vampyr, och det finns en anledning varför bröderna kom tillbaka till staden.
Jag kan verkligen rekommdera er denna, men en liten förvaning. Man blir fast, det har iallafall jag blivit gör knappt något annat haha!
Och sen är det ju grymt snygga killar i serien, speciellt Damon.
Måste även tillägga att musiken i serien är otrolig för er som gillar lite lugn musik.

Felicia- Får man bli smartare?

haha, den här kan jag skratta åt hur länge som helst!
lite rolig var den väl?;)

Ida L - min underbara onepiece

Dock den är inte äkta,men vad spelar det för roll igentligen (:

 

 

 


Ida J - Uppdaterar lite

Tänkte slänga in ett ytterligare inlägg för jag känner mig ganska glad, tänker på att min födelsedag börjar närma sig och jag känner mig alldeles upprymd haha. Tog också nyss en ny profilbild till min facebook. 

Nu sitter jag här lyssnades till It girl - Jason Derulo, jag blir så känslosam av den, men jag hade tänkt att slänga mig i sängen och kolla på vampire diaries och bara softa hela dagen, ska även plugga lite, har faktiskt börjat fatta matten äntligen haha!

Ida L-mobil inlägg

Just nu ligger jag i sängen&morgon myser med min älskling,hihi
Jag vet inte vad jag ska göra idag,blir nog bara slappa hela dagen!
Ska nog snart in&äta lite frukost.


Ida J - Godmorgon

Konstigt nog vaknade jag nyss, har alltid en tendens att vakna tidigt.
Tror nämligen jag ska vara duktig flicka och städa upp mitt rum, oooch sen lägga mig framför Vampire Diaries.
Fotade lite igår också på mitt ljus, haha det där lät..ja.
Kan ju slänga in några bilder nu och så blev det ett ganska kort inlägg! Kolla söta björnen jag hitta i min säng, han ville vara med på kort!

Felicia- Blondin skämt

Vet ni varför det finns så många blondin skämt?
-För att brunetterna är så dumma att de tror att det sitter i hårfärgen.
HAHAHA... torr humor är vad det är.

När man ligger i sitt rum en heldag eller en halv så har man inte mycket fantasi men jag hade en bra idé och nu är den bort, poff bara sådär. Likadant om man t.ex ska hämta något, går dit mobilen ligger t.ex och glömmer bort vad man skulle hämta, då får man gå tillbaka och kanske kommer på vad det var man skulle hämta men jag kan ju inte gå tillbaka och komma på idén igen för jag har ju inte gått någonstans!? nej, ska ligga och grubbla på vad de var med lite chips, dipp och cola. Återkommer...
Vad jag älskar bilder där jag ser ut att ha giraffhals! Och där är ju Ida J också:D

Felicia- Ny klänning

Mihihi, fick en ny klänning idag, som jag tycker att jag passade väldigt bra i.
Eller vad säger ni?

Ida L - tredje inlägget

hejhej
jag heter ida lindh&jag bor i en skithåla utanför örebro.
på dagarna burkar jag just nu tillbringa min tid med min kille som heter jonas.
men även så brukar jag vara med mina vänner såklart!
mitt största intresse är att rida,jag går på ridskola varje tisdag.
jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men
jag kommer iaf dela med mig av mitt liv& hoppas på att ni kan njuta av det

Ida J - Andra inlägget

Hej nu kommer ni få läsa om galna konstiga jag som tillbringar sina vardagar i sin säng framför Vampire Diaries, eller ja när jag inte är med mina vänner såklart. Jag är 14 år och bor i älsklingshålan Hallsberg och går på Transtenskolan. Mina vardagar är ganska enkla men ni kommer såklart få läsa om dom. Men jag får väl berätta lite mer om mig själv, jag bor med min mamma och har en halvbror som bor i skåne..jag tror han är runt 26 eller nått.
Jag fotar med en Canon Eos 1100D som jag fick i julklapp.
Jaja medans eran vistelse här kommer ni få veta mer om galna jag, jag är bara seriös när det faller in för mig. På min fritid skriver jag även, inget publicerat eller så. Håller även på med musik, jag och Felicia brukar ta oss tid att sitta vid gitarrerna och rocka loss lite.
Hade två bloggar förut, dock har jag tagit bort båda tyvärr. Men jag tror det här kommer bli bra eftersom jag bloggar med mina bästa vänner. 

Nu känns det som jag sitter och skriver en bok här men jag får väl avsluta inlägget som Felicia, med en bild.

Felicia- Första inlägget

Hejsanhejsan!
ny blogg, ja. Kommer bli kul att blogga tillsammans med 2 av mina bästa vänner!
-
Men nu tänkte jag presentera mig lite kort.
Jag Heter Felicia Asplund, 14 år, bor i Hallsberg hos min mamma, "pappa" och syster Filippa,8, fast varannan
helg är jag hos min pappa som bor emellan Karlskoga & Nora med min srorebror David,15, & lillebror Oliwer,7. Har även en bror som flyttat hemifrån, Emil 24(?), haha vet inte hur gammal brorsan är, känns bra;)
På fritiden håller jag gärna på med hästar, shoppar, umgås med kompisar & Fotar.Jag fotar med min
Nikon 3100 med orginal objektivet Nikkor 18-55mm, min lilla älskling som
jag fick i somras då jag konfirmerade mig.
-
En ganska vanlig och tråkig tonåring. Men jag är ju blondin och ibland blir det lite fel så lite roligt kommer ni nog ha om ni fortsätter läsa denna blogg då vi alla tre är knäppa!
-
inte den seriösaste bilden dådå;)

RSS 2.0